Ciekawostki

Dlaczego nasz snikers jest lepszy od popularnego batonika ze sklepu?

 

Odpowiedź jest prosta 👉jest tysiąc razy zdrowszy💁‍♂️💁‍♀️

Czas na porównanie wartości odżywczych na 100g 👨‍🏫

sklep 🍫 VS ciacho🍰
wartości energetyczne: 481kcal vs 341kcal
tłuszcze: 23 w tym 7,9g nasycone vs 23,9g w tym 9,6g nasycone
węglowodany: 61g w tym cukry 52 vs 22,6g w tym cukry 13,7
białka: 8,6 vs 5,5

bezlaktozy

 

węglowodany:
🍫syrop glukozowy i cukier VS 🍰miód, syrop klonowy, daktyle
👎Syrop glukozowy- sprawia, że wzrasta poziom cukru we krwi, a co za tym idzie – odczuwalny jest wyraźny skok energetyczny, który jednak nie trwa długo. Glukoza natomiast jest bardzo specyficzną substancją, która wchłania się w całym ludzkim organizmie, a gromadzona jest w wątrobie. Inaczej reaguje na nią mózg, co skutkuje zwiększeniem jego apetytu na słodycze.
👍Syrop klonowy – jest źródłem wapnia, magnezu, cynku, fosforu, potasu, manganu oraz witamin z grupy B. Dostarcza również kwasu abscyzynowego, który uwrażliwia komórki tłuszczowe na insulinę i stymuluje komórki trzustki do jej wydzielania. Ponadto odkryto, że działa przeciwcukrzycowo, gdyż obniża poziom enzymów, które odpowiadają za przekształcenia węglowodanów. Niestety, jego IG równe 65 sprawia, że mogą sobie na niego od czasu do czasu pozwolić tylko ci diabetycy, którzy swoje wahania poziomów glukozy we krwi mają pod kontrolą.
👍Daktyle – zawierają duże ilości błonnika, więc zdecydowanie przyspieszają perystaltykę jelit i usprawnia metabolizm. Warto wiedzieć, że daktyle są naturalnym źródłem salicylanów – związków wykazujących podobne działanie do aspiryny. Daktyle chronią wątrobę i nerki, działają przeciwnowotworowo oraz przeciwbakteryjnie, a także wspomagają układ odpornościowy. IG daktyli wynosi 62, więc nie są wskazane w codziennej diecie cukrzycowej.
👍Miód- zawiera duże ilości mikroelementów: potas, chlor, fosfor, magnez, wapń, żelazo, molibden, mangan i kobalt oraz witamin: A, B1, B2, B6, B12, C, kwas foliowy, pantotenowy i biotynę.🍯
tłuszcze:
🍫tłuszcz palmowy VS 🍰nierafinowany olej kokosowy, orzechy nerkowca🥥
👎Olej palmowy ma ok. 50% kwasów tłuszczowych nasyconych, wysoka zawartość SFA w oleju palmowym sprawia, że jego nadmierne spożycie, podobnie jak tłuszczów pochodzenia zwierzęcego, może przyczyniać się do wzrostu poziomu cholesterolu, otyłości i zwiększać ryzyko m.in. chorób sercowo-naczyniowych.
👍Nierafinowany olej kokosowy – 94% nasycone kwasy tłuszczowe, w tym ok. 62% kwasy tłuszczowe średniołańcuchowe MCT nienasycone kwasy tłuszczowe, w tym oleinowy, linolowy i linolenowy,
witaminy: B (B1, B2, B3, B6, B9), C i E,
minerały: cynk, fosfor, magnez, potas, wapń i żelazo.
👍Orzechy nerkowca – wyciąg z orzechów nerkowca stymuluje proces wchłaniania glukozy przez komórki mięśni, a co za tym idzie – poprawia się wrażliwość tkanek na insulinę. Są źródłem bardzo dużej ilości witamin tj: tiamina, ryboflawina, niacyna, witamina K, E B6, C i kwas foliowy oraz minerałów tj: wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód i cynk.

👎Nie wspomne już o emulgatorach i innych wysoko przetworzonych dodatkach w brązowym opakowaniu…

Przedstawiłem Wam zasadnicze różnice w składzie i wymieniłem korzyści i wartości odżywcze.

Warto nadmienić, że snikers jest jednym z naszych najsłodszych ciast dających duży zastrzyk powoli uwalniającej sie energii i uczucie sytości na kilka godzin. Nasz snikers to nie puste kalorie ale potężna dawka witamin, minerałów i korzyści zdrowotnych dla ciała 

A Ty? Którego snikersa wolisz?🤠

 

 

 

Dlaczego nasz Maxi King jest lepszy od popularnego batonika ze sklepu?

Odpowiedź jest prosta 👉jest tysiąc razy zdrowszy💁‍♂️💁‍♀️

Czas na porównanie wartości odżywczych na 100g 👨‍🏫

sklep 🍫 VS ciacho🍰
Wartości energetyczne: 521kcal vs 258kcal
Tłuszcze: 37,5 w tym 19g nasycone vs 15,1g w tym 15g nasycone
Węglowodany: 38,2g w tym cukry 35,6 vs 23,4g w tym cukry 1,5
Białka: 6,7 vs 7,9

bezlaktozy
a teraz wejdziemy głębiej w skład🕵️‍♀️
Węglowodany:
🍫cukier, mąka pszenna VS 🍰 erytrytol, daktyle, syrop daktylowy, ksylitol
👎Cukier – każda łyżeczka cukru to 20 pustych kalorii. Spożycie białych kryształków powoduje radykalny skok insuliny, chwilę przyjemności oraz odrobinę energii. Nie trwa to jednak długo, po kilkunastu chwilach poziom glukozy we krwi gwałtownie spada, pojawia się uczucie senności, znużenie i napady wilczego głodu.
👎Mąka pszenna – regularne spożywanie sprawia, że nasz organizm przybiera na wadze, gromadzi tkankę tłuszczową, nie otrzymuje odpowiedniej podaży witamin i składników mineralnych potrzebnych mu do prawidłowego funkcjonowania.
👍Erytrytol – ma zerowy indeks glikemiczny, hamuje rozwój próchnicy, nie podnosi poziomu glukozy we krwi. Ma zatem niską wartość energetyczną. Mogą go stosować cukrzycy i osoby dbające o szczupłą sylwetkę.
👍Daktyle – w składzie na pierwszy plan wysuwa się prozdrowotny błonnik pokarmowy. Oprócz niego warto też zwrócić uwagę na liczne antyoksydanty, związki mineralne, w tym przede wszystkim potas, wapń i witaminy.
👍Syrop daktylowy – zawarty w nim potas wspiera układ krążenia, zaś magnez i wapń czuwają nad prawidłową pracą mięśni. Z kolei przeciwutleniacze, w postaci witaminy A, C i E, obniżają stres oksydacyjny, zapobiegając tym samym otyłości. Zawarte w syropie witaminy z grupy B regulują zaś przemianę materii i działają kojąco na układ nerwowy.
👍Ksylitol – ma niski indeks glikemiczny i jest metabolizowany bez użycia insuliny – to znakomity naturalny słodzik dla osób chorych na cukrzycę i insulinooporność. Jest słodki, a zapobiega próchnicy i poprawia mineralizację szkliwa. Jest także prebiotykiem i wspiera mikroflorę jelit, niezbędną dla dobrego trawienia i wysokiej odporności.

Tłuszcze :
👎w swoim składzie posiada tłuszcz kakaowy, miazgę kakaową oraz tłuszcz mleczny którego nadmierne spożycie podwyższa ryzyko rozwoju chorób sercowo-naczyniowych.
👎olej palmowy – pod wpływem spożycia tłuszczów trans, zmianom mogą ulegać właściwości błon komórkowych w organizmie człowieka – zmniejsza się ich przepuszczalność oraz elastyczność. Tłuszcze trans mogą: – znacznie zwiększać ryzyko miażdżycy, – zwiększać ryzyko chorób serca, – zwiększać ryzyko udaru mózgu, – wywoływać otyłość brzuszną.
W naszym składzie ciacha znajdziecie:
👍Nierafinowany olej kokosowy – 94% nasycone kwasy tłuszczowe, w tym ok. 62% kwasy tłuszczowe średniołańcuchowe MCT nienasycone kwasy tłuszczowe, w tym oleinowy, linolowy i linolenowy,
witaminy: B (B1, B2, B3, B6, B9), C i E,
minerały: cynk, fosfor, magnez, potas, wapń i żelazo.
👍Orzechy – oddziaływanie orzechów na organizm człowieka jest wielokierunkowe. Spożywanie orzechów wpływa korzystnie na pracę mózgu i układu nerwowego. Według licznych badań orzechy, poprawiają sprawność umysłową, koncentrację oraz pamięć. Regularne spożywanie pozwoli spowolnić procesy starzenia się komórek nerwowych.

👎Nie wspomne już o emulgatorach, substancjach spulchniających i zageszczających występujących w batonie ze sklepu

Przedstawiłem Wam zasadnicze różnice w składzie i wymieniłem korzyści i wartości odżywcze.

Warto nadmienić, że Maxi King jest jednym z naszych najsłodszych ciast dających duży zastrzyk powoli uwalniającej sie energii i uczucie sytości na kilka godzin. Nasz Maxi King to nie puste kalorie ale potężna dawka witamin, minerałów i korzyści zdrowotnych dla ciała

A Ty? Którego Maxi Kinga wolisz?🤠

Gwarantujemy mega intensywny i wyrazisty smak bo…🤗
Nie robimy lodów z gotowych koncentratów ani past 👉 używamy tylko naturalnych składników: owoców, warzyw, mleka, kawy, orzechów i innych🍐🍓🍏🍊🍉🍫🍑🍒🥒🥛🍆🥜

Nie używamy cukru👉 wszystkie lody słodzimy stevia, erytrytolem i ksylitolem więc diabetycy i osoby na dietach bezcukrowych – Takmożecie w końcu zjeść w Lublinie lody bez obawy o podwyższenie glukozy we krwi 💪
Można…? Można 😁